Talán elmesélhetné milyen volt a 70-es évek cipő divatja. Elmondhatná, hogy vastagtalp bőven jutott mindenkinek, a magas sarok pedig a férfiaknak is járt. A csizma remek kiegészítője lett a midi ruháknak, a térd feletti változata pedig nem ment ki a divatból, mert a rövid szoknyát és a shortot kísérte. Vastag, fatalpat kapott a szandál, és elhatalmasodott a sportcipő mánia, meg a görkori őrület.
Ezekben nyomtuk a 70-es években:
Platform cipő
Ez az a cipőfajta, amiről mindenkinek egyértelműen a 70-es évek jut az eszébe. Az extrém magastalpú cipő ugyan nem a 70-es évek találmánya, de ebben az évtizedben fejlesztették tökélyre, így lett a korszak must have kiegészítője. A mainstream divatban, funkciója, vastag talpával és széles, tömzsi sarkával az volt, hogy viselője úgy tűnjön magasabbnak, hogy közben a kényelemről sem mondjon le. Persze a KISS, David Bowie vagy a Jackson 5 ennek is az extrémebb változatát hordták. Velük együtt a diszkóéra és a groove gondoskodott róla, hogy ne csak a nők, hanem a férfiak is magassarkút viseljenek. A hippi korszak naturalista öröksége pedig, a parafa és fa telitalpakban köszönt vissza az évtized elején. Ezek a menő vastagtalpú cipők egy cool harangszárú nadrággal mutattak a legjobban.
Szandál, papucs, papucs szandál
A vastagtalpú lábbeli egyébként már a 15. században is ismert volt és az 1930-as években is kedvelték. A szandálok esetében, ahogy haladtunk előre a 70-es években, a vastag talp ugyan megmaradt, de a vaskos, kocka sarok elkezdett vékonyodni és a végén már a tűsarkú változata is megjelent. Népszerű volt a hátsó pánt nélküli magassarkú, tulajdonképpen papucs, de annak sokkal kecsesebb verziója. A tinédzser lányok és a mamáik egyaránt szívesen hordták a lakkozott fatalpú, bőrpántos, magassarkú papucsokat, ami nagyon szexi tudott lenni egy shorttal.
Sportmániából sportcipőmánia
A sportcipő, mint utcai viselet is a 70-es éveknek köszönhető. Egyik oka az a sportmánia, ami az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában a sportrendezvények televíziós közvetítésével vette kezdetét. A profi sportolók, az olimpiai bajnokok celebek lettek, követhető influencerek. A Muhamad Ali, Billie Jean King, Mark Spitz és a Bruce Jenner poszterek ott lógtak a popsztárok fotói mellett a nyugat-európai és az amerikai tinédzserek szobáinak falán. És igen, ez a sportcipőmánia begyűrűzött Kelet-Európába is. Itthon a sportolók és az ismert emberek barátságos mérkőzések keretein belül reklámozták a trendet, de mi is megteremtettük a saját márkánkat, ami nem csak Magyarországon, hanem a KGST piacon belül is hódított. Többek között ilyenek voltak a Savaria Cipőgyár termékei vagy a máig is jól csengő márkanév a Tisza cipő.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: