bootcut

Koncz Zsuzsa divatban

Francia elegancia. Ez az a két szó, amellyel dióhéjban össze lehet foglalni Koncz Zsuzsa viszonyát a divattal. Dalait, politikai áthallások miatt, nem mindig játszotta a Magyar Rádió, de megjelenésében az államhatalom aligha talált kifogást. Természetes, visszafogott és bájos, olyan, ami mindenki által követhető és közlésre alkalmas minden cím- és hátlapon. Fel is figyelt rá az Ez a divat, a 70-es évekbeli Magyarország divat Bibliája, és nem túl színes, nyomdailag rosszul kivitelezett képeken, de leírásban viszont gazdag összeállítást közölt az énekesnő gardróbjának tartalmáról.

Zsigmond Márta a lap főszerkesztője így indítja 1975-ös, Koncz Zsuzsáról írt cikkét:

Láttam, hogy meghitt viszonyban van a divattal: térdet takaró harangos szoknyája, keresztszemes mintás, indiai vászonból készült gyűrött blúza, cipője, táskája elárulta, tudja mi az új módi.

Koncz Zsuzsa pedig így válaszolt arra a kérdésre, hogy mi a véleménye az akkori legújabb divatról:

Szeretem! Nőies, sőt mi több romantikus! Játszadozhatunk vele, egy mellénnyel, blúzzal, sállal, blézerrel más-más hatást érhetünk el.

Ehhez még azt is hozzáfűzte, cseppet sem sajnálja, hogy kiment a mini a divatból:

Nadrágpárti vagyok- mondta.

 

Hoppá! Az énekesnő itt bizony felsorolta az Yves Saint Laurent ruhatár alapdarabjait, sőt azzal, hogy kijelentette, jobban preferálja a nadrágot a szoknyánál, tulajdonképpen azt mondhatjuk, ő volt a magyar Saint Laurent-nő. A 70-es évek divatjának meghatározásában a francia divatmogul neve megkerülhetetlen.  1971-es, nagy port kavaró kollekciója lényegében eldöntötte, mit fognak viselni a nők ebben az évtizedben.  Egy találkozás Koncz Zsuzsával Yves-et biztosan megihlette volna, múzsái Betty Catroux, Lulu de la Falaise, Paloma Picasso ugyanazt az androgün típust képviselték mint a magyar énekesnő. Közös vonásuk, hogy vonzerejük nem tökéletes szépségükben rejlett.

A 70-es évekre a trendcsinálók ráuntak a cicababa lányokra, a szemhéjtussal vastagon keretezett szemű, tupírozott hajú, dús ajkú, dús keblű szexcsodákra, helyettük, tökéletes ellentétük, a fiús lány hódított. A magas, vékony, kerekded formákat mellőző testű nőkre a tervezők nadrágot, mellényt, inget, nadrágkosztümöt vagy női szmokingot adtak, szoknyájukat meghosszabbították, bokáig érő ruháikat fodrokkal, virágmintákkal tették romantikussá.

Koncz Zsuzsa, a nagy generáció tagja, autonóm előadó, szofisztikált megjelenése, természetes, vállaira omló hosszú haja a védjegyévé vált, azok influencere lett, akik az egyszerűen szép, de praktikus öltözéket kedvelték.  Az Ez a divat hasábjain egy Amerikában beszerzett farmer nadrágkosztümben pózol, különleges, hímzett falvédőből készült blúzban ücsörög az Olimpia szálloda úszómedencéjénél és földig érő, japán ujjú, fodrokkal díszített virágos-pöttyös ruhában modellkedik Módos Gábor kamerája előtt.

A fotósorozat arról tanúskodik, hogy a reflektorhoz szokott énekesnő rutinos manöken is, legalábbis ezt bizonyítja a metró Kossuth téri állomásának bejáratánál lőtt fotó, melyen blézerben, ingben és térdig érő kockás szoknyában kacéran pillant ki oldalra a kamerából. A ruhatáráról elárulta Zsigmond Mártának, hogy kétféle: van utcai és színpadi, a hétköznapokban a kényelmes darabokat használja, a színpadon pedig fontos a divat, de ott is inkább az egyszerűség a mérvadó, hogy ne rá, hanem a dalaira figyeljenek.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!